Zárt kürettálás-ínytasak kezelés

A fogínysorvadás folyamata általában a fogíny gyulladásával kezdődik. A fogínysorvadás azért nehezen észlelhető, és a veszélye is éppen abban rejlik, hogy kialakulása nem jár fájdalommal, ezért az emberek nem érzik az orvosi beavatkozás szükségességét. A többség a fogínyvérzést sem tekinti tünetnek, egyszerű érzékenységnek könyveli el, holott az egészséges íny sohasem vérzik, még fogmosáskor sem.

A fogínysorvadás kiváltó okai többek között a nem megfelelő szájhigiénia (nagymértékű fogkőlerakódás), a cukorbetegség, genetikai okok, dohányzás, immunhiányos állapotok, bizonyos gyógyszerek szedése (pl. kalcium csatorna blokkolók), valamint a legújabb kutatások szerint a D-vitamin. Manapság a a fogínysorvadás ugyanolyan népbetegségnek számít, mint a fogszuvasodás.

Az sem segít, hogy az emberek többsége meg van róla győződve, hogy idősebb korban a fogínysorvadás természetes dolog, és egy középkorú ember számára egyértelmű, hogy hamarosan fogpótlásra lesz szüksége. Ennek egyáltalán nem így kellene történnie, hiszen a fogak – hasonlóan a többi szervhez- úgy vannak kalibrálva, hogy az egész életen át kiszolgáljanak minket.

Szolgáltatásaink közül a zárt küretet abban az esetben szoktuk alkalmazni, ha már kialakult a fogágy-gyulladás, azaz parodontitis. A fogágy-gyulladás ínygyulladásból indul ki, viszont nem minden ínygyulladásból lesz fogágy-gyulladás, de ha már kialakult a betegség, akkor kiterjed a fogat tartó csontszövetre is.

A kürettálás során eltávolítjuk az ínytasak falán található gyulladt szöveteket és a fogkőtörmeléket, így tudjuk megszüntetni a bakteriális fertőzéséket és terjedését. Az ínytasakok kitisztítása gépi és kézi eszközökkel történik. A kezelést általában két alkalommal vagy négy alkalommal végezzük helyi érzéstelenítésben, mert a betegség általában az összes fog kezelését teszi szükségessé.

A kezelés folyamata:

Először a fogfelszínén látható fogkő eltávolításával kezdjük, melynek hatására csökken az ínygyulladás és a helyes fogmosási technika alkalmazásával csökken az esélye az újabb fogkőréteg kialakulásának. Ezt követően elkezdődik az íny alatti kezelés, amely során, a fertőzött szöveteket, valamint a gyökérfelszínen található fogkövet távolítjuk el. Ez a gyulladás elmúlását eredményezi, amelynek fenntartása érdekében feltétlenül szükséges a helyes fogmosási technika alkalmazása.

Gyakran ismételt kérdések