Mozgó fogak sínezése

A fogínysorvadás folyamata általában a fogíny gyulladásával kezdődik. A fogínysorvadás azért nehezen észlelhető, és a veszélye is éppen abban rejlik, hogy kialakulása nem jár fájdalommal, ezért az emberek nem érzik az orvosi beavatkozás szükségességét. A többség a fogínyvérzést sem tekinti tünetnek, egyszerű érzékenységnek könyveli el, holott az egészséges íny sohasem vérzik, még fogmosáskor sem.

A fogínysorvadás kiváltó okai többek között a nem megfelelő szájhigiénia (nagymértékű fogkőlerakódás), a cukorbetegség, genetikai okok, dohányzás, immunhiányos állapotok, bizonyos gyógyszerek szedése (pl. kalcium csatorna blokkolók), valamint a legújabb kutatások szerint a D-vitamin. Manapság a a fogínysorvadás ugyanolyan népbetegségnek számít, mint a fogszuvasodás.

Az sem segít, hogy az emberek többsége meg van róla győződve, hogy idősebb korban a fogínysorvadás természetes dolog, és egy középkorú ember számára egyértelmű, hogy hamarosan fogpótlásra lesz szüksége. Ennek egyáltalán nem így kellene történnie, hiszen a fogak – hasonlóan a többi szervhez- úgy vannak kalibrálva, hogy az egész életen át kiszolgáljanak minket.

Speciális üvegszál erősítésű rosttal kötjük össze a mozgó fogakat, ezáltal sínezve őket. Mivel minden fognak más és más irányú a mozgathatósága, ezért ha összekötjük őket, akkor stabilizáljuk az érintett fogakat, megakadályozva a további mozgást.

Az eljárással jelentősen meg lehet növelni a fogak rágóképességét és élettartamát. Sokszor akkor is alkalmazzuk, ha 1-1 fogat el kell távolítani, így megmaradhatnak a páciens saját fogai.

Gyakran ismételt kérdések